RSS

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
My Name Hafizuddin Bin johari. Call me Din or Jone I live at taiping, perak. then i study at k.kangsar perak. I'm 19 years old. My Favorite Food: Keow Teow TomYam. My Favorite Drink: TehO'Ais.

Football Club yg ku Minati ( CHELSEA )





Inilah Football yg ku minat

Cara team nie bermain perhhhhh
smart bro
defense ok
attack pown ok
ak minat la chelsea nie

Chelsea nie layak digelar Juara Bertahan ( One world )

Inilah Lebih banyak ttg Chelsea F.C

Chelsea Football Club merupakan sebuah kelab bola sepak Inggeris yang berpusat di London barat. Ditubuhkan pada tahun 1905, mereka bermain di Liga Premier dan telah menghabiskan sebahagian besar sejarah mereka di tingkat atas bola sepak Inggeris. Chelsea telah juara Inggeris empat kali, juara Piala FA enam kali dan Piala Liga pemenang empat kali. Mereka juga telah berjaya di Eropah, memenangi UEFA Cup Winners 'Cup dua kali.


Kelab ini telah berjaya besar pertama mereka pada tahun 1955, ketika mereka memenangi kejohanan kumpulan. Chelsea menang beberapa piala competitions selama tahun 1960-an dan 1970-an, tapi setelah itu tidak menang besar lain judul sampai 1997. Satu dekad terakhir tlh menjadi tempoh paling berjaya dalam sejarah Chelsea, dibatasi dengan memenangi gelar Premier League tahun 2005, 2006 dan 2010, dan mencapai pertama mereka UEFA Champions League final pada tahun 2008.

Walaupun nama mereka, kelab tidak berpusat di Chelsea, namun di negara jiran Fulham. Rumah club adalah capacity 41.841 Stamford Bridge stadium bola sepak di Fulham, di mana mereka telah memainkan sejak penubuhan mereka. Pada tahun 2003, mereka telah dibeli oleh raja minyak Rusia Roman Abramovich.

Warna reguler Chelsea kit kemeja biru kerajaan dan seluar pendek dengan kaus kaki putih, kombinasi yang digunakan sejak 1960-an. Lambang kelab telah berubah beberapa kali dlm usaha utk modernise or re-brand puncak saat ini, yang memaparkan upacara singa memegang kakitangan, adalah versi modifikasi dari satu pertama kali adopted pada tahun 1950-an. Kelab telah mampu menjaga rata-rata tertinggi kelima sepanjang waktu-kehadiran dalam bolasepak Inggeris. Rumah mereka rata-rata gerbang untuk musim 2009-10 adalah 41.423, yang tertinggi kelima di Liga Premier.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment